– Nasz projekt adresujemy do dość szerokiej grupy odbiorców, ponieważ podobnie działają cyberprzestępcy. Dziś na ich aktywność narażony jest każdy z nas – korzystający z bankowości elektronicznej, robiący zakupy w sieci, rozliczający się online z fiskusem czy płacący rachunki za prąd. Edukacja to ważny obszar działania Instytutu, a sama kampania to wyraz zrozumienia dla wyzwań pojawiających się wraz z rozwojem technologii – podkreślał Jarosław Kożuch, prezes Instytutu Kościuszki.
Projekt ma nam przypomnieć, że choć spektrum działania i pomysłowość cyberoszustów są zdumiewające, to wobec takich ataków nie jesteśmy bezbronni. Kluczowa jest wiedza, świadomość i ostrożność. I kilka zasad, o których musimy pamiętać. Zostały one w przystępny sposób zawarte w poradniku „Bądź CyberOdporny”, który udostępniamy na stronie www.cyberodporni.pl już dziś!
Kampania to także seria autorskich grafik Magdaleny Pankiewicz oraz podcastów – rozmów z ekspertami.